Gra rynkowa. Reklamy i kampanie.
Przedstawiam w tej zakładce pojedyncze reklamy i większe kampanie, które zwróciły moją uwagę z różnych powodów. Szczególnie interesuje mnie ich przekaz. Komentarze nie są krytyką, a refleksją obserwatora. Pamiętać należy, że reklamy i kampanie są zazwyczaj kierowane do konkretnych grup docelowych, a niżej podpisany wcale się do tej czy innej grupy nie musi zaliczać. Refleksją dzielę się więc jako mężczyzna z rocznika 66, o określonej ścieżce edukacyjnej, cechach, wartościach, upodobaniach estetycznych itd.
Przemysław Spych
Walka "billboardowa" o klienta. Dwie podhalańskie firmy medyczne prześcigają się i wzajemnie kopiują.
Nie wiem czy to jest jeden element graficzny, czy dwa? Zależy jak na to patrzeć. Tak czy inaczej - wyróżnia się.
Przykład trafnej i mocnej kampanii społecznej wykorzystującej wizerunek dziecka. Ale "granica" nie została przekroczona.
Hasło reklamowe to ważny element gry rynkowej. Ale czy czasem to obiecywanie gruszek na wierzbie.
Na reklamę banerową wcale nie trzeba wydawać wielkich pieniędzy. Liczy się często prosty pomysł.
Pomysł na ciekawe przedstawienie adresu internetowego i promowanie marki, w tym przypadku chodzi o tytuł gazety.
Reklama z dzieckiem i kontrowersyjnym przekazem. Przykład złej reklamy, nieetycznej.
Oto przykład tablicy, o której można powiedzieć, że nie jest tylko reklamą. Ten obraz jest sztuką.
Tablice reklamowe doskonale nadają się do przedstawienia atrakcyjnej oferty cenowej. Oto przykład, ale czy granica została przekroczona?
Przykład kampanii reklamowej zaprojektowanej w sposób nowoczesny i piękny. Jak to się robi?
Ciekawostką jest jak w latach II Wojny Światowej tworzono reklamy prasowe. Tutaj mamy przykład pewnego preparatu odmładzającego.
Reklamy dotyczące pożyczek i kredytów ocierają się czasem o granicę etyki. Oto przykład reklamy zgrabnie zaprojektowanej, ale kontrowersyjnej.
Czy przekraczanie granic "dobrego smaku" w reklamie zawierające elementy "sex appeal-u" jest konieczne? Nie. Oto przykład.
Notatka przedstawia wycinek pstrokatego krajobrazu pewnego małego miasteczka jako przykład skutecznego psucia atmosfery miejsca.
Ciekawa reklama, która nie przytłacza ilością informacji, wywołuje emocje i nasuwa jednoznaczny wniosek.
Przykład komunikatu reklamowego, który subtelnością i elegancją przyciaga uwagę.
Notatka na konkretnych przykładach przedstawia wadliwy dobór elementów wizualizacji dwóch sklepów.
Notatka przedstawia billboard popularnej sieci sklepów i ciekawy, minimalistyczny pomysł na kampanię informacyjną.
Notatka przedstawia ciekawy billboard będący częścią kampanii reklamowej pewnego biura turystycznego.
Materiał na konkretnym przykładzie przedstwaia problem sensownego projektowania treści na billboardach.