Dizajnerski styl.
Kampania reklamowa to oczywiście pewien większy projekt. Sama tablica reklamowa, będąca często elementem kampanii to także projekt. W zasadzie ostatnimi czasy wszystko lubimy nazywać „projektem”. Ale jeśli coś jest dobrze zaprojektowane, ładnie, estetycznie, ze smakiem, nowocześnie i tak dalej, to użyjemy raczej sformułowania tupu „niezły dizajn” niż „fajny projekt”. Nie mamy w naszym języku ojczystym takiego „emocjonalnego” zamiennika słowa „projekt”, które byłoby odpowiednikiem angielskiego „design”. Taki „dizajn” musi jednak mieć w sobie „coś”. Nie wiem co to jest, ale jest. To coś nieokreślonego, wymykającego się precyzyjnej definicji, coś z pogranicza sztuki, może grafiki, inżynierii, architektury… To raczej sposób prowadzenia kreski, niż sama kreska.
No i taką właśnie „dizajnerską” kampanię billboardową, która w jakiś nieokreślony sposób bardzo mi się podoba przedstawiam poniżej. Te tablice, te projekty, absolutnie „coś” w sobie mają.
Przemysław Spych
styczeń 2015